Chinees Nieuwjaar - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank Schouten - WaarBenJij.nu Chinees Nieuwjaar - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank Schouten - WaarBenJij.nu

Chinees Nieuwjaar

Door: Frank Schouten

Blijf op de hoogte en volg Frank

07 Februari 2011 | Australië, Sydney

Mijn eerste week stage verliep goed. Ik werd meteen in het diepe gegooid en moest de eerste dag op het internet onderzoek doen naar wielerevenementen die in en rond Sydney plaatsvinden. Van de belangrijkste evenementen moest ik een kalender maken en vanuit daaruit keek ik samen met Nick welk wielerevenement het beste bij het bedrijf past om te sponsoren en of het evenement te hacken valt (hacken is hetzelfde al Guerrilla marketing dat ik had uitgelegd in het vorige bericht).

Afgelopen weekend ben ik zaterdag overdag naar het strand geweest en ’s avonds zijn Joran, een andere Nederlander en ik naar Chinatown geweest. Wij hebben daar ‘s avond gegeten en de wijk doorgelopen. Op de hoek van een straat stond de in 2009 Australisch kampioen schaken. Het was een jochie van een jaar of 14 die het opnam tegen 8 opponenten tegelijkertijd. Ik heb er een filmpje van gemaakt (zie Facebook).

Zondagochtend vertrok Joran voor 4 dagen naar Queensland om daar de directeur van zijn stagebedrijf te ontmoeten. Ik ben die ochtend met een aantal gasten naar het strand gegaan. Het was helaas bewolkt, waardoor de zon zich maar af en toe liet zien. Omdat het deze week Chinees Nieuwjaar is zijn wij met een groep van ongeveer 8 man zondagavond naar de stad geweest. Daar vond een super leuke parade plaats van anderhalf uur lang door de straten van het centrum. Een meisje die mee was heeft een appartement midden in het centrum. Het gebouw was zo groot dat wij na de parade daarheen zijn gegaan en op het dak hebben gewacht voor het vuurwerk dat afgeschoten werd op Darling Harbour (haven midden in de stad). Om 10 uur ’s avonds barstte het vuurwerk los. Wij hadden super mooi uitzicht over de Darling Harbour en het vuurwerk.

Vandaag (maandag) ben ik altijd vrij van stage. Deze dag benut ik om aan mijn stageopdrachten te werken thuis. Ik heb vanochtend hardgelopen in Centennial Park, het grootste park van Sydney. Het is een prachtig park waar veel te beleven valt. Het park is ongeveer 800M van mijn kamer vandaan.

Mijn huisgenoten zijn erg aardig en heb het nog steeds erg naar mijn zin in Sydney.

In de bus bijvoorbeeld hoef je niet voor ouderen op te staan. Zij zorgen zelf dat zij kunnen zitten door je weg te sturen. Ook hoef je bijna nooit te vragen aan mensen of zij je kunnen helpen. Je hoeft alleen maar even verdwaald om je heen te kijken en zij komen vanzelf naar je toe!

Ik ga nu werken aan mijn stageopdrachten. Als ik weer wat leuks beleef zet ik het op de site.

Voor foto’s en video’s: http://www.facebook.com/frs1987

Cheers!

  • 07 Februari 2011 - 22:37

    Frouwine:

    Hoi Frankie Boy.

    Zo te zien heb je al een goeie balans met werk en vrije tijd. Bevalt het je goed op je kamer? Leuk hé, dat Chinees Nieuwjaar. Het jaar van het konijn. En feesten kunnen de chinezen wel en vooral met vuurwerk pakken ze goed uit. Nou Frank succes met je werk.

  • 08 Februari 2011 - 19:25

    Ruud:

    Hè Frank,
    Foto's gezien op je facebook
    Wordt wel groots aangepakt dat Chinese nieuwe jaar in Sidney,
    Wonen er ook veel Chinezen daar?
    Parade ziet er indrukwekkend uit.
    Vuurwerk zal wel prachtig geweest zijn vanaf dat dak.
    Succes met je voorbereidingen betreft je stage.

    Zie je wel weer op Shape

  • 08 Februari 2011 - 21:58

    Elly:

    ha die Frank, happy new (chinese) year dan maar! maar jij bent dat jaar goed begonnen zeg, het klinkt goed. En naar het strand....... wil je dat even niet meer vermelden zolang het hier nog berekoud is? ;) ennuh, ik zie je al zo verdwaald om je heen kijken! Leuk hoor, om zo met je mee te kunnen lezen. Veel suc6 maar weer verder. (btw, in de Floris vandaag feest gevierd, fam K121 is 60 jaar getrouwd, was erg leuk!)

  • 09 Februari 2011 - 18:10

    Anneke:

    Wat een belevenis dat chinees nieuwjaar nou je geniet er wel van. Gezellig hoor zo met je huisgenoten. Doet veel nieuwe contacten op. Fijn dat je het op je stage naar je zin hebt ook niet geheel onbelangrijk. Veel liefs mama

  • 10 Februari 2011 - 01:16

    Frank Schouten:

    @ Frouwine

    Ja heb zeker een goede balans tussen werk en vrije tijd. Me kamer bevalt prima. Je slaapt wel met meerdere op een kamer en het is erg duur, maar dat maakt het wel erg gezellig met elkaar! Samen koken, tafeltennissen, naar het strand etc.

    @ Papa
    Heey pa, ja vette foto's he. Ik heb bijna een uur beeldmateriaal van de Chinese parade. Die zie je wel als ik weer terug ben. In Sydney wonen meer aziaten dan blanken. Ja vuurwerk was zeker mooi. Mooi uitzicht over Darling Harbour. Mis jullie!

    @Elly
    Hahaha, het regent nu! slecht he, maar morgen wordt het weer zonnig en 30 graden (sorry)
    Wat leuk dat familie Visser al 60 jaar getrouwd is. Feliciteer hen van maar mij! Zal wel een vet feest zijn geweest!

    @Mama
    Heey mam, gaat zeker goed komen! Krijg het dagelijks meer naar mij zin! Xx mis je

  • 12 Februari 2011 - 13:42

    Reina:

    Hoi Frank,
    Gelukkig je klinkt nog hollands gezellig.
    Ziet er allemaal goed uit en klinkt ook top. Hoop dat je niet te veel afvalt door dat dure eten daar. Misschien kunnen we je een bakje boerenkool zenden, want dat is hier in de bonus.
    Zie dat je ook best een druk programma heb maar gelukkig ook tijd om leuke dingen te doen. Geniet en leef!!!!!!!!!!!!!!!

    liefs reina en martin en Elmo


  • 13 Februari 2011 - 14:46

    Carla:

    hoi die frank, ik lees dat je het prima naar je zin heb. lekker mooi weer. hier mag het ook van mij wat warmer worden. mis je ons al een beetje? zal wel niet.
    groetjes carla

  • 14 Februari 2011 - 04:47

    Frank Schouten:

    @ Reina
    Hee Buufie,
    Ja het is echt super hier. Ik eet genoeg hoor! Elke avond maken we avondeten voor 5 man. Dat maakt het ook weer wat goedkoper!
    Het weer is hier nu ook iets minder. Af en toe regen. Het blijft wel rond de 25 graden :D

    @ Carla
    Heey Carla,
    Ja, ik heb het hier erg naar mijn zin. Het weer is hier ook wat minder geworden helaas, maar wordt aankomende week weer stukke beter met 30 graden en zonnig. Ik mis de Florisberg wel hoor...nou een beetje :P
    Groetjes daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

http://www.facebook.com/album.php?id=1170187098&aid=2090059

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 833
Totaal aantal bezoekers 11775

Voorgaande reizen:

26 Januari 2011 - 04 Augustus 2011

Australië, Sydney

Landen bezocht: