Fiets/Steak/Sydney Aquarium - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank Schouten - WaarBenJij.nu Fiets/Steak/Sydney Aquarium - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank Schouten - WaarBenJij.nu

Fiets/Steak/Sydney Aquarium

Door: Frank Schouten

Blijf op de hoogte en volg Frank

14 Februari 2011 | Australië, Sydney

Daar ben ik weer!

Joran en ik zijn op Gumtree (Australische marktplaats) gaan kijken voor een surfboard. Wij hadden een mooi surfboard gevonden die een man verkocht zo’n 2KM van ons vandaan. Wij zijn toen daarheen gelopen en hadden met de man in kwestie een tijdje gesproken. Na 20 minuten zei hij: “You know what guys, you can have it for free”. Ik wist niet wat ik hoorde. Nogmaals werd bevestigt hoe vriendelijk mensen uit Australië zijn. Wij hadden de man duizend maal bedankt en wij liepen vol trots met ons surfboard naar onze woning. Is toch weer een financiële meevaller!

Donderdag 10 februari was een dag vol leuke dingen. Allereerst gaf mijn baas mij een Giant fiets cadeau. Nouja de doos waar de fiets in zit. Ik moest de fiets zelf in elkaar zetten! Stuur, wielen, bagagedrager, ketting, bel en lichten monteren ging prima. Maar de remmen en het afstellen van de fiets wat een fietsenmaker zo’n half uur kost lukte mij totaal niet.

[ ] geschikt
[X] ongeschikt

Na twee uur en hulp was mijn fiets volledig gemonteerd. Het was al zeven uur ’s avonds en toen heb ik mijn helm opgezet en mij klaar gemaakt voor een 8km rit naar huis toe. Het links rijden ging me prima af. Na ongeveer 2km klapte beide banden. Hahaha. Ik ben toen terug gaan lopen naar de winkel en heb mijn beide banden vervangen. Daarna weer terug gefietst naar huis. De rit verliep prima.

Toen ik thuis kwam ging ik met de jongens naar the Cock and Bull. In the Cock and Bull kan je elke donderdag een biertje en een steak bestellen voor 5 dollar. Meteen drie bier en drie steaks besteld en ik kreeg een kastje en als dan je kastje begint te trillen kan je je eten ophalen. Er zijn alleen maar jongeren in deze tent en onder het genot van LIVE muziek dronken wij onze bier en aten wij onze steaks.

Rond half 11 zijn wij naar huis gegaan en ik was meteen gaan slapen, want de volgende dag moest ik half 7 op. Ik moest zo vroeg op, omdat mijn stagebedrijf een commercial opnam voor YouTube. Zij gaan een video in elkaar zetten die klanten kunnen bekijken via YouTube. Was een erg leuke ervaring en ben toen rond 12 uur naar huis gefietst en was die middag vrij. Ben toen met een jongen en twee meisjes die ook vrij waren naar het strand geweest. Erg lekker weer was het, totdat het rond 6 uur bewolkt werd en het begon te miezeren.

Die avond zijn wij met een groep van ongeveer 10 man uitgeweest in de stad. Was erg gezellig.
De volgende dag begon grauw. Het was bewolkt en het regende af en toe. Het blijft wel rond de 25 graden. Ben toen gaan hardlopen met Martin in Cennential Park. Die middag hebben we een tafeltennistoernooi gehouden met z’n achten. Helaas had de huisbaas gewonnen. Hahaha.

Zondag ben ik met vier andere jongens naar Sydney Aquarium geweest. Super leuke dag gehad en erg gelachen om alles. Het aquarium was erg groot en heel veel gekke vissen gezien. Zagen schilpaden met hele lange nekken, veel haaien, mooie visjes en dungongs. Er leven maar 6 dungongs in de hele wereld. 2 daarvan leven in Sydney Aquarium. De foto’s staan op Facebook!

Foto's van mijn verblijf volgens snel!

Oja en voor de rokers. Niet zeuren dat de prijzen zijn gestegen in Nederland. Hier betaal je voor een pakje sigaretten van Marlboro 18 dollar. Ook wel 14 euro. Ben zo blij dat ik niet rook.

Cheers

  • 14 Februari 2011 - 13:22

    Anneke:

    Hoi lieverd echt iets voor jou om die fiets in elkaar te zetten. En dan nog twee klapbanden ook. Lekker dat je alles per fiets kan doen. Nou het is wel genieten daar he. Niet te leuk maken hoor want we willen je wel weer terug.

  • 14 Februari 2011 - 13:23

    Anneke:

    Happy Valentine

  • 14 Februari 2011 - 14:00

    Frouwine.:

    Hoi Frank. Gaat er nog gewerkt worden, of is het één groot feest. (grapje) Nee hoor, je moet genieten als de kans zich voordoet. Wat lekker hé een fiets, ben je overal veel sneller. Het is heel leuk om je verhaaltjes te lezen. Mis alleen de foto's, want ik zit niet op facebook.
    Groetjes.

  • 15 Februari 2011 - 06:52

    Elly:

    goed merk toch he, zo'n giant! ;) Maar toch blijf ik jaloers op je Frank!

  • 15 Februari 2011 - 13:30

    Yvonne:

    Hey Frank, klinkt goed allemaal.
    zon, zee leuke mensen en ook nog een beetje werken, dat moet wel goed gaan.
    have fun.

  • 15 Februari 2011 - 14:50

    Eline Snoeijer:

    Heey Frank!
    Wat klinkt het allemaal vet!
    Ik zit op het moment jullie project van Lacrosse door te lezen, want daar moet ik ook een opdracht voor doen :) Even tussendoor ontspannen en lezen hoe het daar in Australië gaat. Top dat je het al zo naar je zin hebt!
    xx

  • 15 Februari 2011 - 17:57

    Nikki*:

    En die Giants moet jij succesvol gaan verkopen in hartje Sydney;)?
    Ach kwantiteit is ook belangrijk he. Haha grappie Frank! Leuk verhaaltje weer!! X Nik

  • 18 Februari 2011 - 10:30

    Carla Van D:

    erg leuk frank om al je belevenissen te lezen,zo te zien geniet je met volle teugen,het weer daar is natuurlijk super.Geniet van alles ,de tijd gaat zo voorbij,veel plezier en wij ploeteren wel verder op de berg.

  • 19 Februari 2011 - 14:35

    Wil Van Den Berg :

    Hoi Frank,
    Leuk om je verslag te lezen het is nu lang niet zo gezellig in het weekend maar voor dat we het weten ben je weer in ons kikkerlandje. Dikke kus en wacht je volgende verslag weer af.

  • 20 Februari 2011 - 10:59

    Margaret:

    hai frank,

    ouwe genieteraar. wat heerlijk joh. klinkt allemaal goed. je wordt heerlijk verwend met een fiets en een surfplank. enjoy...

  • 20 Februari 2011 - 11:28

    Anneke:

    foto's op facebook echt de moeite waard. jammer dat je op deze site zo weinig foto's kwijt kan. Gelukkig hebben we facebook en kunnen we je belevenissen ook zien.

  • 20 Februari 2011 - 15:27

    Reina :

    Kom je ook terug naar nederland fietsen of doe je dat op je surfboard

  • 22 Februari 2011 - 10:05

    Frank Schouten:

    Allereerst sorry voor de late reactie. Ik ben zo druk geweest!

    @mam
    Hey mam. Ik zal het niet te leuk maken hoor hahaha Ik kom zeker wel terug. Kan jullie naar toch niet missen.

    @frouwine
    Je moet anders ff aan onze collega's vragen hoe je facebook aanmaakt. Het is super makkelijk om aan te melden. Dan gebruik je het gewoon alleen om mijn foto's te kijken. Het is zeker te moeite waard!!

    @elly
    Hoi Elly, ja Giant is zeker een goed merk alleen fietsbanden zijn niet bestendig tegen grote doorns :D

    @Yvonne
    Heey Yvonnen bedankt voor je reactie! ja het is zeker heerlijk hier!

    @Eline
    Wat vind je van ons project. Hoop dat jullie er wat aan hebben en er verder mee kunnen werken!

    @Nikki
    Hey ouwe tijger! Ik moet ervoor zorgen dat klanten naar de winkel komen! Hoe gaat het met je! Als ik terug ben meteen even hapje eten ergens! x

    @carla
    Haha ja het is echt zooo leuk hier. Hoop dat je mijn foto's kan zien op Facebook is zeker de moeite waard. Ploeteren jullie lekker verder ik ploeter hier ook hoor. Het is ook 4 dagen werken voor mij! :D

    @Will
    Heey Will! Super lieve reactie. Mis jullie en de berg ook wel hoor! Voor je het weet knal ik weer de afwas en help ik de bewoners met het eten. :D

    @Margaret
    en of ik verwend wordt. Alleen de stad zelf is al zo mooi!

    @Reina
    Ik surf wel terug naar Nederland. Scheelt weer geld! :D

  • 03 Maart 2011 - 15:23

    Nelly:

    Vandaag al je verhalen gelezen en op het werk is je fietsverhaal opgehangen in de personeelsruimte,zorgde yvonne voor. veel plezier en je wordtgevolgd op je site. groetjes nelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

http://www.facebook.com/album.php?id=1170187098&aid=2090059

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 11770

Voorgaande reizen:

26 Januari 2011 - 04 Augustus 2011

Australië, Sydney

Landen bezocht: