Het einde van mijn stage nadert - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank Schouten - WaarBenJij.nu Het einde van mijn stage nadert - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank Schouten - WaarBenJij.nu

Het einde van mijn stage nadert

Door: Frank Schouten

Blijf op de hoogte en volg Frank

19 Mei 2011 | Australië, Sydney

Lieve familieleden, vrienden, collega’s en bewoners van de Florisberg,

Allereerst wil even zeggen dat ik het onwijs leuk vind dat collega’s mijn verslagen uitprinten en ophangen in de Florisberg. Voor de mensen die het niet weten. Ik werk vanaf mijn 16de in de Florisberg, een bejaardentehuis in Muiderberg. Werk er dus nu al meer dan 7 jaar. Hierbij wil ik de groeten doen aan al mijn collega’s en aan al mijn opa en omaatjes! Donderdag 4 augustus ben ik weer terug in Nederland en kom zeker het weekend meteen even langs. Misschien wel zelfs om meteen te werken. Als mensen aan mij vragen of ik nog opa’s en oma’s heb zeg ik altijd dat ik ongeveer 30 opa’s en 30 oma’s heb!

Het is alweer een tijd geleden dat ik een verslag heb geplaatst na mijn schitterende ervaring in Melbourne en tijdens de Great Ocean Road. Ik heb sindsdien nog steeds niet stil gezeten hoor. Na deze reis kwam Pasen al meteen de hoek om kijken en hadden wij allen vrij van vrijdag tot en met dinsdag. Ja, één dag meer dan in Nederland. In Australie hebben ze een nationale feestdag, de Anzac Day, en dat viel precies de dag na Pasen. Heerlijk! Met vier jongens zijn wij op goede vrijdag wezen golfen en hadden daarbij zo’n golfkar gehuurd, waarbij wij natuurlijk heel rustig van hole naar hole mee reden. Nouja, van hole 1 naar hole 2 ging het rustig aan en daarna niet meer. Wij hebben deze dagen ook besteed met tennis, squash en uitgaan. Dus eigenlijk was het een heel sportief “lang” weekend. Overdag deden wij veel aan sport en elke avond danste wij tot de benen het begaven.

Na een week zwoegen op stage viel Koninginnedag perfect in het weekend. Wij kregen al uitnodigingen om met alle Nederlanders op Koninginnedag uit te gaan en om zaterdagmiddag een mars te lopen. Natuurlijk lieten wij dit niet aan ons neus voorbij gaan en gingen vrijdagnacht uit en kwamen in een discotheek waarbij je alleen maar mensen in het oranje zag dansen. Na deze heerlijk nacht en onze roes uit te hebben geslapen was het om 4 uur ’s middags tijd om een mars te lopen met alle Nederlanders. Op internet stond dat er maar een stuk of 70 meededen aan deze mars dus ik stelde mij erop in dat het misschien wel eens een flop zou gaan worden. Daar aangekomen bleek het toch drukker te zijn dan verwacht. Er waren zo’n 200 Nederlanders op de been om de Oranjemars te lopen. Na het Wilhelmus te hebben gezongen begon de mars die langs de mooiste plekken van Sydney trok. Na vele Nederlandse hits met z’n alle te hebben gezongen kon je ervoor kiezen om met z’n alle naar een bar te gaan of je eigen weg te vervolgen. Wij sloegen met een groep van ongeveer 12 Nederlanders onze eigen weg in en zijn pizza gaan halen. ’s Avonds, na een paar drankjes, kreeg iedereen weer zin om te dansen en besloten wij om voor de verandering maar weer te gaan stappen.

Op stage gaat het anders dan gepland. Giant heeft helaas rood licht gegeven om de Demo Day te organiseren, dus kon letterlijk mijn plan, waar ik al die tijd aan gewerkt had, de prullenbak ingooien. Na ongeveer twee weken kreeg ik het onderwerp van mijn nieuwe plan. Een applicatie voor de iPhone. De iPhone is een telefoon waarmee je ook op internet kan. Met deze applicatie kunnen iPhone gebruikers informatie krijgen over het laatste fietsnieuws, opkomende evenementen en zij kunnen zichzelf navigeren van punt A naar punt B met deze applicatie (een soort TomTom, maar dan voor fietsers). Ik heb hier maar 6 weken voor dus ik hoop dat ik alles op tijd af ga krijgen. Ik moet er hard aan trekken en verwacht dat ik het op tijd af krijg.

Over precies vier weken is mijn laatste stage dag en de dag daarna ga ik meteen reizen van langs de prachtige oostkust van Australië. In het begin zou ik dit alleen met Aschwin doen, maar er zijn twee jongens, Joran en Jonathan, bij gekomen om ons te vergezellen tijdens deze geweldige trip. Wij vertrekken op vrijdag 17 juni met een gehuurde Toyota Camry om 3000KM af te leggen van Sydney naar Cairns. Dit doen wij in 25 dagen en pakken 11 juli het vliegtuig terug van Cairns naar Sydney. Wij kunnen de gehuurde auto laten staan in Cairns. Twee dagen later, 13 juli, vertrek ik naar Bangkok om vervolgens daar nog 23 dagen te reizen door Thailand met Rianne.

Nu 4 weken keihard bikkelen aan mijn plan. Ik kan niet wachten op de dag dat ik eindelijk kan gaan reizen. Nu het zo dichtbij komt wil je het liefst ook meteen weg!

Frank

  • 19 Mei 2011 - 06:33

    Paul:

    Hè gozer. Leuk verslag weer. Succes met de laatste lootjes en dan genieten van het land.spreek je snel weer

  • 19 Mei 2011 - 08:50

    Anne Res:

    TOP dat reizen!! Succes nog even, en daarna lekker genieten
    Xx Anne

  • 19 Mei 2011 - 17:13

    Eline Snoeijer:

    Lekker bezig Frank! Zoo wat gaat dat snel! Nog maar een maandje stage.. Succes nog even en veel plezier met reizen! Xje

  • 20 Mei 2011 - 01:10

    Frank Schouten:

    @Paul
    Ja zeker laatste lootjes en niet de minste! Kijk al uit naar 17 juni! Spreek en zie je snel weer op Skype

    @Anne
    Heey Anne, hartstikke leuk je reactie! Bijna weekend en dan nog 3.5 week en dan gaan met die banaan! Hoe gaat het met de minor? X

    @Eline
    Ja gaat zeker snel. De laatste weken vliegen zo hard voorbij, niet normaal gewoon. Nu nog een paar gauw voorbij laten vliegen en dan heerlijk bijna 2 maanden reizen! Bedankt voor je reactie. X

  • 21 Mei 2011 - 07:50

    Linda:

    Wat een leuk verslag weer Wat gaat de tijd snel. nog goed aan je opdracht werken niet teveel uitgaan en het komt goed:P succes nog en spreek je snel xx

  • 21 Juni 2011 - 11:13

    MO:

    He Frank,
    stage afgerond en nu lekker aan het reizen?
    Geniet ervan, tijd gaat wel heel snel zeg.
    Groeten MO

  • 21 Juni 2011 - 12:59

    Yvonne (FB):

    Nog even doorwerken voor je je tas mag pakken voor nog meer avonturen.
    Geniet en weer een mooi verslag van je.
    Have fun, yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

http://www.facebook.com/album.php?id=1170187098&aid=2090059

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 11768

Voorgaande reizen:

26 Januari 2011 - 04 Augustus 2011

Australië, Sydney

Landen bezocht: