Mijn eerste verslag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank Schouten - WaarBenJij.nu Mijn eerste verslag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank Schouten - WaarBenJij.nu

Mijn eerste verslag

Door: Frank Schouten

Blijf op de hoogte en volg Frank

30 Januari 2011 | Australië, Sydney

Hier mijn eerste officiële bericht uit Sydney!

Woensdag ochtend moest ik vroeg mijn bed uit omdat Joran en ik al om half 8 vlogen via London Heathrow naar Sydney. Ik vond het erg moeilijk om van mijn familie afscheid te nemen, maar ik weet waarvoor ik het doe.

De vlucht was super lang, maar verliep erg goed. Tot grote vreugde vloog ik met de Airbus A380. Is een dubbeldekker vliegtuig en volgens mij het grootste vliegtuig ter wereld. Ik zat niet naast Joran, want hij had een plekje 5 rijen voor mij. Ik zat bij het raam naast een oud stel uit Wales. Zij waren erg aardig en heb aardig wat met hun lopen kletsen onderweg. Je hoeft in het vliegtuig niet bang te zijn dat je je verveeld, want je hebt allemaal je eigen TV scherm met films die nog in de bioscoop draaien, series en spelletjes spelen enz. Je kon eten en drinken wat je wilt.

Na een vlucht van 24 uur kwamen wij aan in Sydney. Er gelden erg strenge regels in Sydney om het land in te komen en dat ondervonden wij op het vliegveld door de strenge controles. Na deze controles kwamen we de aankomsthal binnen en daar werden wij opgehaald door Suzanne. Suzanne is van Jorans stagebureau. Zij bracht ons naar een Hostel tegenover het strand van Bondi Beach waar wij de eerste drie nachten zullen verblijven. Tijdens deze drie dagen willen wij woonruimte zoeken om tijdens onze stage te verblijven.

Het hostel was erg klein, maar gelukkig was het maar voor drie dagen. In deze drie dagen hebben veel op internet gezeten om woonruimte te zoeken maar tevergeefs. Het is toch erg moeilijk om woonruimte te zoeken in Sydney. Verder zijn wij naar het strand geweest en hebben ’s avonds naar de Australian Open gekeken op het strand waar een groot scherm stond. Heb slecht geslapen in deze drie dagen vanwege een Jetlag. Het ging elke nacht wel weer wat beter. Dus dat is gewoon even weer wennen!

Ik heb mijn stage via stagehuis.nl gevonden en dat bedrijf verhuurd ook kamers in Bondi Junction. Toen zijn Joran en ik daarheen gegaan en gekeken of hoe het er daar uitzag. Het huis heeft een stuk of 25 kamers die je met één, twee of drie personen moet delen. Bijna iedereen die daar verblijft is Nederlands. Dave is daar de housekeeper en hij belt mij morgenavond of er nog twee plekken over zijn voor ons, want dat was nog onzeker. Zo niet, dan moeten wij gewoon verder zoeken naar woonruimte.

Na dit bezoek zijn wij naar de Albert Heijn van Australie gegaan. Het is allemaal erg prijzig in Sydney. Voor een brood betaal je al gauw omgerekend € 2,50 en voor een zak chips rond de € 3,-. Ik ben erg geschrokken van de prijzen en weet dat ik elke dollar hier moet omdraaien.

Vandaag 30 januari kregen wij een telefoontje van Dave dat wij samen kunnen verblijven in een drie persoonskamer. Het is niet in het huis waar alle Nederlanders zitten, maar een huis meteen daarnaast dat van Dave zelf is. Je betaalt daar 15 dollar per week minder dan in het huis van Stagehuis en je zit met minder mensen in het huis, namelijk 18.

Het is een beetje een rommelig bericht, want we hebben tussendoor nog veel leuke dingen gedaan, maar dit geeft een beetje beeld hoe mijn eerste dagen hier zijn verlopen. Rommelig. :P

Nu wennen aan alles en dan weet ik zeker dat dit de tijd van me leven gaat worden!

Aanstaande dinsdag ga ik kennis maken met het bedrijf waar ik stage ga lopen.

Ik hou jullie op de hoogte

Cheers!

  • 30 Januari 2011 - 09:31

    Rosanne Van Garderen:

    Wow Frank, wat een verhaal! Fijn dat je nu in een huis terecht kunt. Weer een zorg minder en er lekker tegenaan! Wanneer is je eerste stagedag?

    GENIET!!!!! Liefs, Roos

  • 30 Januari 2011 - 11:47

    Frank Schouten:

    Heey Rosanne,

    Ik ben nu een dag in dit appartement. Het is hier zo gezellig. Zit met brazilianen, amerikanen, ieren en spanjaarden om me heen. Erg gezellig al met ze gekletst.
    Ik begin a.s. dinsdag met me stage. Maak dan kennis met ze en start dan die woensdag.

    Thx voor je bericht!

    Kuss

  • 30 Januari 2011 - 14:00

    Anneke:

    Hoi lieverd weer een zorg minder dat je op je plekkie zit. Nog even van je jetla g af. Fijn dat je positief bent over het huis waar je zit. Veel plezier en tot op Skype. Kus mama.

  • 30 Januari 2011 - 14:34

    Linda:

    Hee frankiee!

    Gelukkig dat alles zo goed gaat en dat je lekker op je plek zit!
    Ga lekker genieten want de tijd gaat zo voorbij.

    Woon je nu wel een beetje dicht bij je stage of moet je nog ver reizen elke dag?

    xx

  • 30 Januari 2011 - 14:34

    Linda:

    Hee frankiee!

    Gelukkig dat alles zo goed gaat en dat je lekker op je plek zit!
    Ga lekker genieten want de tijd gaat zo voorbij.

    Woon je nu wel een beetje dicht bij je stage of moet je nog ver reizen elke dag?

    xx

  • 30 Januari 2011 - 16:20

    Pim:

    Frank,

    Klinkt allemaal erg saai. Wil je niet terug naar NL?? :P

    Heel cool jongen!!! Geniet er van en maak er een onvergetelijke tijd van!!!

    Ciao, Pim

  • 30 Januari 2011 - 20:42

    Frank Schouten:

    Heey Pim,

    ik wil zeker niet terug naar NL. Het is hier nu kwart voor 8 en liep net op de veranda en het is hier nu al 31 graden!

    Nu ik hier me eigen plekke heb is het zeker genieten!

    Ik hoorde dat de laatste zaalvoetbal wedstrijd niet zo best was? 9-2?

    Gr

  • 31 Januari 2011 - 10:31

    Nikki:

    Schurk!
    Leuk eerste verhaaltje, zullen er nog veeeel meer volgen gok ik zo met mooie gebeurtenissen. Echt toevallig mijn zus zit nu ook in Sydney, Bondi Beach. What are the chances haha.

    Hoop dat je een mooie tijd gaat beleven maar daar twijfel ik niet aan!

    Kusx Nik

    ps: skype is on my way :P

  • 31 Januari 2011 - 20:55

    Ahmed:

    Geweldig! wat een verhaal. Denk je niet bij jezelf, huh...ben eigenlijk in het verkeerde land geboren. Wel tussen je stage door van het mooi weer en vro...hmm genieten.
    hear u soon mate

  • 01 Februari 2011 - 05:00

    Frank Schouten:

    Heey Ahmed!

    En of je denkt dat je in het verkeerde land bent geboren. Iedereen is zo behulpzaam. Je hoeft hier niet te vragen of iemand je wilt helpen. Je hoeft alleen maar om je heen te kijken en ze komen naar jou om te vragen of zij je kunnen helpen.

    Ik ga elk weekend naar het strand dus dat gaat zeker goedkomen :D

    Cheers

  • 01 Februari 2011 - 22:31

    Frouwine:

    Leuk dat je je stekkie hebt gevonden. Ja,alles is erg duur hé. Na een orkaan wordt alles nog duurder. Bananen kunnen dan wel oplopen tot 15 $ per kilo. Koken jullie zelf? Ben benieuwd hoe je stage zal gaan. Anders kun je altijd nog gaan werken, dan verdien je geld. En een baantje is zo gevonden.

  • 07 April 2011 - 18:35

    Monique:

    Heeeeeej Frank,
    zag op het werk een deel van je reisverslag, ben ff gaan googlen en heb je gevonden. Gaaf met die grote airbus gevlogen. Hoop dat het goed gaat, ga gauw verder lezen.

    Groeten van Mo (avonddienst)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

http://www.facebook.com/album.php?id=1170187098&aid=2090059

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 11778

Voorgaande reizen:

26 Januari 2011 - 04 Augustus 2011

Australië, Sydney

Landen bezocht: