Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank Schouten - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank Schouten - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer!

Door: Frank Schouten

Blijf op de hoogte en volg Frank

10 Maart 2011 | Australië, Sydney

Ja mensen het is alweer een tijdje geleden dat ik een bericht heb geplaatst op mijn website. Jullie waren zeker allemaal erg ongerust. Excuses daarvoor. Ik heb veel meegemaakt afgelopen maand! Ik denk dat ik gewoon één keer per maand een bericht plaats met alles wat ik heb meegemaakt!

Ik ben met een aantal huisgenoten ongeveer drie weekenden geleden naar Manly geweest. Wij zijn daarheen gegaan met de ferrie (pondje). Een boottoch van ongeveer 15 minuten bracht ons in een hele mooie buitenwijk van Sydney. Het was daar echt prachtig. Mooi strand en vooral een mooi natuurgebied. Op Facebook heb ik twee foto’s geplaatst dat ik daar op een rots sta. Vanaf de boot had je een prachtig uitzicht op de Opera House, Harbour Bridge and the Skyline of the City.

Het surfen gaat elke keer beter. Ik sta er nog niet op, maar door veel te oefenen zal er vast ooit een dag komen dat ik een golf pak en hem helemaal af maak. Ik oefen nu bijna elk weekend en krijg “the feeling” steeds meer te pakken.

Het weekend daarna zijn wij naar het Featherdale Wildlife Park geweest. Een soort Australische dierentuin. Het was ongeveer een uur reizen, maar dat was het zeker waard! Kangoeroes lopen vrij rond om je heen en je kon Koala beertjes aaien. Super leuke ervaring. De eerste keer in aanraking met een kangoeroe was super, is toch echt iets Australisch. Ik was best wel teleurgesteld in de Tasmanian Devil. Misschien ik teveel Looney Tunes gekeken waarbij de Tasmanian Devil groot lijkt. Hij was ongeveer net zo groot als een vlaamse reus. Het enige wat wel waar was aan Looney Tunes was dat hij alleen maar in beweging is. Hij rende alleen maar rondjes.

Zoals jullie weten heb ik mijn eigen fiets in Australië. Op een dag reed ik terug van mijn werk naar huis en was ongeveer 8km onderweg en moest er nog 2km fietsen. Ik reed op een twee-baans weg en ik reed af een geparkeerde vrachtwagen. Ik moest toen uitwijken naar de rechter rijbaan (ja voor diegene die het niet weten, in Australië rijden ze links) en ik maakte een hele gekke manoeuvre, waardoor mijn voorwiel 90 graden draaide en ik over mijn fiets heen viel op de rechter rijbaan. Een auto van achter kwam recht op mijn af en reed mijn fiets aan. Gelukkig lag ik aan de andere kant van de fiets, waardoor ik niet geraakt werd door de auto, maar mijn fiets wel. Ik viel over mijn fiets op mijn rug en hield schade aan mijn rug, knie, laptop, iPhone en mijn fiets over. Mijn fiets was helaas zo beschadigd, waardoor ik niet meer verder kon fietsen. Deze is momenteel gemaakt door mijn stagebedrijf. Ik ben zelf de volgende dag naar het ziekenhuis om mijn rug en knie na te laten kijken. Ik had er namelijk best wel veel last van die nacht. Ik maak het nu weer helemaal goed!

Een paar dagen later was ik uitgenodigd door een collega om bij hem te komen eten. Zijn vriendin had ook weer een vriendin uitgenodigd en wij hadden een erg leuke avond. Super lekker gegeten en goed verzorgd en zijn daarna met z’n vieren uit geweest in de stad.

In het weekend van 26 februari ben ik met vier andere naar het ANZ Stadium (Olympic Stadium) geweest. Dit stadium heeft een capaciteit van 83.000 visitors. Wij gingen daarheen om een Rugby wedstrijd te bezichtigen tussen the Waratahs and Reds. Helaas was het stadium niet helemaal gevuld. Er waren ongeveer 33.000 supporters. Het was wel een hele ervaring om het mee te maken en na de wedstrijd mocht iedereen ook nog is het veld op.
De dag daarna zijn wij naar de GAFF geweest. De GAFF is een backpackers kroeg/restaurant waar je voor 5 dollar een uur lang gratis kan drinken en pizza kan eten. Zij hadden vast niet gedacht dat er veel Nederlanders kwamen, want wij lagen met z’n alle een uur lang onder tap en aten veel pizza punten. Na dit uur werd de dansvloer geopend en ging iedereen de dansvloer op om een dansje te wagen.

Vorige week heb ik mijn ingeschreven voor 195 dollar om mijn duikbrevet te halen in Sydney, zodat ik kan duiken in de Great Barrier Reef tijdens mijn rondreis door Australia. Ik had daarna meteen mijn vader gebeld of hij mij het AMC kon navragen of ik mag duiken ja of nee. Voor diegene die het niet weten ik heb van jongs af aan al problemen aan mijn oren en ben een aantal keren daaraan geopereerd. Helaas kreeg ik een aantal dagen geleden het bericht waar ik bang voor was. Ik mag niet duiken. Als ik duik schieten mijn trommelvliezen naar binnen en raak ik bewusteloos. Ik verkoop nu mijn voucher aan een huisgenoot. Dan maar snorkelen tijdens mijn rondreis. Het is niet anders.

Vorige week stond er voor ons ook een Champions League voetbalwedstrijd op het programma. Ja, in Asia/Pacific hebben ze ook de Champions League. Sydney FC moest het opnemen tegen een team uit Zuid Korea. Helaas liep deze wedstrijd uit in een bloedeloze 0-0. Wel heel leuk gehad en je moet toch bij een voetbal wedstrijd geweest zijn op het hoogste niveau!

Vorig weekend vond het grootste festival plaatst van Sydney. Mardi Gras. Mardi Gras is zeg maar de Gay Pride van Amsterdam. Wij stonden front row te wachten op de parade en toen stonden er opeens allemaal homo’s naast ons. Zij hadden ontzettend veel drank mee en waren niet bang om hun liters wijn/bier/sterke drank te delen met omstanders. Met andere woorden ik had hem aardig goed zitten aan het einde van de avond. Super leuke avond gehad.

Jullie zullen nu wel denken: “Loop t die jongen ook stage”? Ja! Op mijn stage gaat het ook goed. Ik ben nu bezig met de uitwerking van de eerste evenementen die plaats gaan vinden in april, mei en juni. Het is zo’n mooie opdracht omdat ik de evenementen van a tot z moet organiseren en het evenement ook daadwerkelijk mee ga maken. Veel telefoongesprekken met Giant, beheerder van de website, etc voeren.

Binnenkort ga ik waarschijnlijk mijn reis omgooien die gepland staat na mijn stage. Ik zou drie weken gaan reizen door Australië na mijn stage en had dan nog twee weken in Sydney voordat ik voor 10 dagen naar Thailand vertrek. Waarschijnlijk ga ik deze week mijn reis omboeken en dat ik rond de 22 dagen in Thailand ben. Met andere woorden schrap ik die twee weken in Sydney. Ik wil in Thailand een rondreis maken door heel Thailand. Hierover volgt in het volgende verslag zeker meer!

Voor foto’s van al deze gebeurtenissen moeten jullie naar Facebook! Heb je geen Facebook account? Het is erg makkelijk om er één aan te maken. Binnen 5 minuten gedaan en je moet mij dan zoeken op Facebook en uitnodigen.

Financieel ben ik nog erg gezond, haha. Als het minder gaat, ga ik in het weekend met dit nummer de straat op.
http://www.youtube.com/watch?v=iR6oYX1D-0w


Frank

  • 10 Maart 2011 - 08:56

    Nikki*:

    Hahaha I need a dollar, a dollar, a dollar is what i neeheeeed! Haha genot! Ik zou op straat gaan staan met dat leuke dansje van je en dan cashen maar;)
    Wat zuur dat je niet mag duiken hee!
    Mooie stage heb je zo Frankie, goed geregeld. Loopt Aschwin daar ook stage of zit die ergens anders?
    Liefs uit Nederland X

  • 10 Maart 2011 - 10:58

    Frank Schouten:

    Met mijn dansje zal ik zeker geld verdienen haha mis je die al tijdens uitgaan! Ja, duiken is balen! Dan maar over een paar weken skydiven is ook niet verkeerd. Aschwin loopt ergens anders stage! Liefs uit het o zo warme Sydney! Trouwens ouwe stierbak je gaat toch wel naar de Ardennen hè aankomende zomer. We moeten ff regelen dat Aschwin, Phillipp, Daffie, jij en ik naar 1 kamp gaan om die kinderkes te begeleiden! :D x

  • 10 Maart 2011 - 12:54

    Elly:

    heey Frankie! leuk weer wat van je te lezen. Jammer hoor van dat duiken, maar snorkelen is ook geweldig toch? en als het echt heel erg wordt; kun je van mij ook wel die dollar krijgen hoor. ;) je weet immers waar mijn salaris vandaan komt, dat kan er wel af ;) suc6 verder weer!

  • 10 Maart 2011 - 12:58

    Reina:

    Komt je nu niet op de fiets na huis?????Leuk om weer een stuk smeuig verhaal van je te lezen.Ziet er allemaal weer leuk uit. En ja Thailand s prachtig en beter te doen in 22 dagen, krijg je geen spijt van. geniet lekker Frank.

  • 10 Maart 2011 - 14:12

    Nikki*:

    Frankie ik ben er dit jaar niet bij in de ardennen echt kut :| Maar wel een goeie reden want dan zit ik in Ibiza dus ik mag niet klagen. Maar wel zwaar bout, precies die week!
    Sja dat uitgaan, Amsterdam is rustig hoor zonder paar van die stieren.
    Nou have fun ik ga skype ff downloaden :p
    Kuss

  • 10 Maart 2011 - 16:09

    Paul:

    He ouwe.

    Leuk weer om te lezen. Zeker heel wat anders dan het boarden in de eemhof enz. We blijven hollanders als het om veel en goedkoop eten gaat.

    Spreek je snel weer op skype.

    Gr. Paul

  • 10 Maart 2011 - 18:15

    Linda:

    Leuk verslag weer en kut van dat duiken! je maakt gelukkig genoeg andere leuke dingen mee en snorkelen is ook leuk :) nu nog leren fietsen haha

    xx

  • 11 Maart 2011 - 10:43

    Lisanne:

    Hi Frank, leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven van je reis (praat mijn moeder af en toe ook even bij;) Mijn zusje woonde in Manly, is inderdaad super mooi. Duiken is jammer, maar heb zelf zowel gedoken als gesnorkeld bij het Great barrier Reef en eerlijk gezegd is er vrij weinig verschil en zie je met snorkellen ongeveer even veel omdat het niet heel diep is (kleine troost). X

  • 11 Maart 2011 - 14:48

    Gerda Rietvelt:

    Hoi Frank, erg leuk verslag!!!!! Wat maak je veel mee zeg.!!! Geniet nog maar lekker de komende 145 dagen. groeten van Frans en mij.

  • 13 Maart 2011 - 00:20

    Frank Schouten:

    @Elly
    Ja ik denk dat snorkelen (bijna) net zo'n leuke ervaring is. I can have it all, unfortunately!

    @Reina
    Ik kom niet OP de fiets naar huis, maar waarschijnlijk wel MET een fiets naar huis! Ja ik ga gewoon twee mooie reizen maken van 3 weken. Kijk er al erg naar uit! Was het maar al zo ver

    @Paul
    Thanks man! Jullie hebben nu jullie "verlovings etentje" met de hele familie. Nou ja hele familie, ik gedachte ben ik bij jullie! We skypen snel :D

    @Linda
    Je hebt aardig vaak je lolbroek aan he hahaha. Zorg jij nou maar dat die kat van je niet zo sproeit en dat die andere het niet...Oke je snapt wat ik bedoel haha!

    @Lisanne
    Lisanne, bedankt voor je reactie! Dus snorkelen is bijna net zo mooi! goed om te weten, is toch een kleine pleister op de wonden! :D

    @Gerda en Frans
    Heey rietveltjes! hartstikke bedankt voor jullie reactie! Jullie ook van harte gefeliciteerd met het feit dat Paul en Marielle gaan trouwen! De backpack tas hangt aan me bed en bereid zich voor op mijn reis! haha


  • 13 Maart 2011 - 20:00

    Frouwine.:

    Hoi Frank. Let je wel op. We willen je wel terug zien en het liefst heelhuids.
    Leuk dat je langer naar Thailand gaat. Je hebt nu de kans en dan moet je hem nemen. Zo te horen is je stage leuk. Blijf genieten.

  • 14 Maart 2011 - 00:35

    Frank Schouten:

    Heey Frouwine,
    bedankt voor je reactie en mij zie je zeker heelhuids terug!

  • 16 Maart 2011 - 09:23

    Yvonne:

    Hey Frank, wat een avonturen, wel voorzichtig hoor op de weg met je fietsje. Geniet ervan en leuk te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Have fun groet Yvonne

  • 17 Maart 2011 - 04:41

    Frank Schouten:

    Heey Yvonne (van de florisberg neem ik aan)

    Jaa leuk he! En ik ga nog veel leukere dingen meemaken als ik eenmaal ga reizen. Ik ben nu natuurlijk alleen maar in Sydney.
    Ik doe zeker voorzichtig met rijden. Rijd alweer bijna elke dag op m'n fiets. Alles is ver uit elkaar dus je maakt altijd aardig wat kilometers. Achja, houdt mij fit!

  • 22 Maart 2011 - 15:54

    Rita:

    Hoi Frank, goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. had van je moeder al van je ongeluk gehoord. Gelukkig is het mee gevallen. Goed liedje trouwens, de dollars zullen inderdaad wel heeel snel gaan, vooral omdat je zo veel doet. Goed plan om iets langer naar thailand te gaan, denk dat je Sydney straks wel voor heel groot deel gezien hebt. Nu ga ik nog even naar facebook om je foto's te kijken. Geniet ze, Rita

  • 23 Maart 2011 - 17:55

    Linda:

    jij hebt zeker ook je lolbroek aan :P haha zo heeft iedereen ze behoeftes:P

  • 07 April 2011 - 19:37

    Monique:

    Zo Frank, gaat goed daar zeg, leuk wat je allemaal meemaakt.Op het fietsongeluk na. Je hebt geluk gehad zeg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

http://www.facebook.com/album.php?id=1170187098&aid=2090059

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 11762

Voorgaande reizen:

26 Januari 2011 - 04 Augustus 2011

Australië, Sydney

Landen bezocht: